5/14/2011

Six steps

When we have everything modeled,characters,atrezzo, accessories, backgrounds, we have to check the script and build the animatic reel or layout. We could say that we enter in the first 3d process which is dedicated to create the story.

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The objetive is placing the camera in each shot,setting up the composition of them and making the movements with the camera as we had planned before in the storyboard.
On the other side, characters and objects are animated in a very elementary way ,in a manner of reference,and we stablish the approximate lenght of each shot with an audio’s reference if it is needed. With this,the story reel’s assembly is updated in the assembly program, getting in this way a closer view of how all the set will Work.
It is a process in a midway between the technique and the artistic, that layout’s artist usually develop. The next step to follow ,will be starting to prepare each animatic 3dprogram’s file,corresponding to turn in shots into 3danimation’s process, replacing in this way the characters in his layout versión for their respectives animation versions. (Vid, 6.1, 6.2)


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Cuando tenemos, todo modelado, personajes, atrezzo, complementos, escenarios, toca una revisión de guión, y construir el Animatic Reel o Layout. Podríamos decir que entramos en el primero de los procesos 3D de los dedicados a crear la historia.
 
El objetivo es colocar la cámara en cada plano, establecer la composición de estos y realizar movimientos de la cámara según se han planificado previamente en el storyboard. Por otro lado se anima de una forma muy elemental a los personajes y objetos a modo de referencia, y se establece de la duración aproximada de cada plano con una referencia de audio si la lleva. con esto se actualiza el montaje del estoy relee en el programa de montaje, obteniendo así una visión mas cercana de como funcionara todo el conjunto.

Es un proceso a medio camino entre lo técnico y los artístico, que lo desarrollan los artistas de layout. El próximo paso será comenzar a preparar cada archivo animatic del programa 3D, correspondientes a los planos para pasarlos al proceso de animación, sustituyendo los personajes en su versión layout por sus respectivas versiones de animación.

5/13/2011

Fifth steps

 

 This is a 3D gif process.

We make the modeling after the production’s design, in theory, characters ,backgrounds,and objects ‘ design are needed, to begin to model ,with their model sheets and expressions in the case of the characters as we have seen before.This is important to have an object and not to waste time modifying geometry without knowing where we are going.

After modeling, finished geometries by one side,go to be texturized and by other side to the characters’ setup team, when it is required. The sort of geometries we can find are NURBS surfaces, poligonal surfaces, subdivided surfaces,depending on what we have chosen,it will change the production’s process. 




El modelado es posterior al diseño de producción, teóricamente para comenzar a modelar se necesitan los diseños de los personajes, escenarios y objetos, con su hoja de modelo(model sheet) y gestos en el caso de los personajes tal y como vimos anteriormente. Esto es importante para tener un objetivo y no pasar horas modificando geometría sin saber a donde se quiere llegar.

Despues del modelado, las geometrías finalizadas pasan por un lado a texturizado y por otro lado en los casos que sea necesario, al equipo de character setup. Los tipos de geometrías con los que nos podemos encontrar son Superficies NURBS, superficies poligonales, y superficies subdivididas, dependiendo del tipo elegido para lo que sera el modelo definitivo, cambiara el proceso de producción del mismo.

Fourth steps

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This is a video about Photo Reference

Once we had the art's development ,final character's designs, atrezzo, backgrounds, script, story, music, tecnichs, visual development,model sheets and storyboard ready,we create the technique script.Later we make the story reel,that is the first editing which is also called "tira laica". It is normal to use photos for reference. In the case of Dreamless,the technique that has been chosen to develop the film was 3Danimation,in this way a new proyect's point begins,and the bridge between preproduction and production.




Una vez que tengamos, el desarrollo de arte, diseños finales de personajes, atrezzo y fondos, guion, historia, pensado en música, técnica, desarrollo visual, hojas de modelo, storyboard, elaboramos el guion técnico. Posteriormente elaboraremos el story reel, que es el primer montaje de la película, también llamado tira laica. Es normal usar fotos como referencia. En en caso de Dreamless, la técnica escogida para desarrollar la película sera animación 3d, así da comienzo un nuevo punto del proyecto, el puente entre la preproducción y la producción.

5/10/2011

Third steps





The third step we should follow,after the art's development and the story's or script's creation,the model sheets' creation,and our story's art ending, we should start to make plans and confect the film.This is the moment to review the story,something that you would do more than once as time pass by.Starting to think in music,tecnichs,and many other details. We start to swork in the realization and the storyboard.




Lo tercero que debemos hacer, tras el desarrollo de arte y la creación del guion u historia, la creación de las hojas de modelo, y arte final de nuestra película, debemos empezar a planificar y confeccionar el film. Es el momento de revisar la historia, cosa que harás mas de una vez a lo largo del tiempo. Empezar a pensar en música, técnicas, y muchos otros detalles. Empezamos a trabajar en la realización y el storyboard.

Second steps










The second thing we should do after writing our story's script and concept art,  is creating model sheets.


Lo segundo que debemos hacer, tras el desarrollo de arte y la creación del guion u historia, es la creación de las hojas de modelo, y arte final de nuestra película.

5/09/2011

First steps



















The first thing we should do after writing the script from our story or at the same time , is the artistic development, experimenting, creating the characters' art concept, atrezzo, backgrounds, stages.


Lo primero que debemos hacer tras la construcción del guión, de nuestra historia o a la par, es el desarrollo artístico, experimentar, crear los concept art de personjes, atrezzo, fondos, escenarios.