5/14/2011

Six steps

When we have everything modeled,characters,atrezzo, accessories, backgrounds, we have to check the script and build the animatic reel or layout. We could say that we enter in the first 3d process which is dedicated to create the story.


The objetive is placing the camera in each shot,setting up the composition of them and making the movements with the camera as we had planned before in the storyboard.
On the other side, characters and objects are animated in a very elementary way ,in a manner of reference,and we stablish the approximate lenght of each shot with an audio’s reference if it is needed. With this,the story reel’s assembly is updated in the assembly program, getting in this way a closer view of how all the set will Work.
It is a process in a midway between the technique and the artistic, that layout’s artist usually develop. The next step to follow ,will be starting to prepare each animatic 3dprogram’s file,corresponding to turn in shots into 3danimation’s process, replacing in this way the characters in his layout versión for their respectives animation versions. (Vid, 6.1, 6.2)



Cuando tenemos, todo modelado, personajes, atrezzo, complementos, escenarios, toca una revisión de guión, y construir el Animatic Reel o Layout. Podríamos decir que entramos en el primero de los procesos 3D de los dedicados a crear la historia.
 
El objetivo es colocar la cámara en cada plano, establecer la composición de estos y realizar movimientos de la cámara según se han planificado previamente en el storyboard. Por otro lado se anima de una forma muy elemental a los personajes y objetos a modo de referencia, y se establece de la duración aproximada de cada plano con una referencia de audio si la lleva. con esto se actualiza el montaje del estoy relee en el programa de montaje, obteniendo así una visión mas cercana de como funcionara todo el conjunto.

Es un proceso a medio camino entre lo técnico y los artístico, que lo desarrollan los artistas de layout. El próximo paso será comenzar a preparar cada archivo animatic del programa 3D, correspondientes a los planos para pasarlos al proceso de animación, sustituyendo los personajes en su versión layout por sus respectivas versiones de animación.

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